Diyette Tatlı Krizi Nasıl Önlenir?

Diyette Tatlı Krizi

 

Sağlığı korumak ve düzeltmek hedefiyle uygulanan beslenme düzenine diyet denir. Perhiz ve rejim kelimeleri diyet sözcüğü ile eş anlamda kullanılır. Günümüzdeki popüler anlamı ise yanlış beslenme alışkanlıkları ve hareketsiz yaşam tarzının getirisi olan kilo artışının tersine çevirme çabası olarak bahsedilebilir. Özellikle obezite/ şişmanlık dünyada büyüyen bir sağlık sorunu olarak karşımıza çıkarken.

 

Diyet yapmak için öncelikle psikolojik açıdan kendimizi hazır hissetmeniz önemlidir. Yoksa gündelik yaşamda bahsedildiği gibi pazartesi başlayan diyetler salı günü biter. Diyetlerin sürdürülebilir olmamasının en temel sebeplerinden biri ise yaşanan tatlı krizleridir. Sağlıklı beslenme düzenine geçtiğimiz ilk günlerde düşüncesizce yediğimiz tatlılardan mahrum kalırız. Bu sebeple şeker almaya alışık olan vücut isyan bayrağını son derece ısrarla kaldırır. Bu krizleri belki atlatabiliriz ama birkaç krizle başa çıkmanın bu savaşı bitireceği anlamına gelmez. Sabır ve iradeden ziyade tatlı krizlerini aşmak için bazı gıdalardan destek alabiliriz. Böylelikle tatlı krizleri yüzünden son bulan diyet günleri geride kalabilir.

 

Tatlı Krizi Neden Olur? 

Gün içinde kan şekerinin dalgalı seyrediyor olması tatlı krizlerini tetikleyebilir. Yoğun bir gündemin içinde efor harcıyorsanız yedikleriniz yeterli gelmeyebilir ve kan şekeriniz düşebilir. Bu tip durumlarda canınız tatlı isteyebilir. Bazen de sadece tatlı yemek bir alışkanlık olduğu için tatlı krizi gelir. Özellikle öğünlerde yeterince karbonhidrat tüketilmemişse vücut tatlı krizine girebilir. Özetlemek gerekirse bu krizin sebepleri şeker bağımlılığı, kötü ve yetersiz beslenme, hastalıklar, hormonal ve psikolojik temelli hastalıklar sonucunda canınız ani bir şekilde tatlı isteyebilir. 


Yemekten Sonra Tatlı İsteğini Nasıl Bastırabilirsiniz?

Her yemekten sonra tok olsak bile tatlı yiyerek masadan kalkmak isteriz. Bunun birçok sebebi olabileceği gibi sadece yeme alışkanlığı da olabilir. Öncelikle çorba içilir, arkasından ara sıcak ya da zeytinyağlı ile yemek devam eder peşine ana yemek yanında salata ile tuzlu kısmını tamamlarız. Şimdi büyük final için tatlı ya da tatlı çeşitlerine sıra gelmiştir. Diyetteyiz diyerek bir sütlü tatlı masumiyetine sığınabiliriz ya da yarın yememek üzere kendimize söz vererek diyete bir tatlı arası verebiliriz. Bu düşünceler kafanızın içinde dolaşırken bir bakmışsınız ki birkaç baklava dilimi mideye yol almış bile. Daha sonra mutsuz geçen bir tartı seansı sonunda homurdanarak dolaşırız. İşte tüm bu tanıdık durumlardan sıyrılmanız için size birkaç öneride bulunabiliriz.

 

Öğünlerde kan şekerinin dengelenmesi için kompleks karbonhidratlara yer verebilirsiniz. Kalori bakımından düşük ve besin değeri yüksek gıdalar ile yemek bitiminde kendinizi iyi hissederek masadan kalkabilirsiniz. Canınız tatlı istediğinde hurma tüketebilirsiniz. Doğal şekeri vücuda almanın en lezzetli hali diyebiliriz. Tek başına tüketebileceğiniz gibi sıcak suda bekletilmiş halini de tariflerinizde malzeme olarak kullanabilirsiniz. Kan şekerini yükseltmeyen ve tokluk hissi veren bitkisel proteinlerden birisi de nohut. Bu gıdanın ununu kullanarak hem lezzetli hem de besleyici birçok tarif deneyebilirsiniz. İnülin bakımından zengin gıdalara yönelebilirsiniz. Kan şekerini dengeleyen ve uzun süre sizi tok tutan bu diyet lifi soğan, sarımsak ve pırasa gibi gıda kaynaklarında bulunurken en yüksek miktarda hindiba kökünde yer alır. Ya da tüm bunları içeren Fellas barlarını tercih edebilirsiniz. Bunun dışında öğünlerinizde günlük ihtiyacınız olan protein miktarını tamamlamanızı öneririz. Bir diğer faydalı tavsiye ise uzun sürede bitirdiğimiz yemekler olabilir. Acele ederek yediğiniz yemekler tam tokluk hissini size ulaştıramadığı için yemek arkasından tatlı yeme ihtiyacı hissedebilirsiniz. Psikolojik açıdan durumu değerlendirdiğimizde tatlıları yasaklı listenize koymayın. Unutmayın ki yasak olan her şey daha cazip hale gelir. Bu sebeple belli aralıklarla düşük porsiyonlarda tatlı tüketebilirsiniz. Tatlı ihtiyacınızı sağlıklı atıştırmalık kategorisinde yer alan Fellas bar çeşitlerinden sağlayabilirsiniz. Yeterli sıvı alımı tatlı istediğinizin önüne geçebilir. Yemeklerden sonra tüketeceğiniz bir şişe maden suyu ile bu krizleri gelmeden bastırabilirsiniz.

Etiketler: blog
Mayıs 09, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Size daha iyi hizmet sunabilmek adına çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Güvenlik Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.