Kas Kütlesini Artıran Yiyecekler Nelerdir?

kas kütlesini artıran yiyecekler

 

Fit görünen bir vücuda sahip olmak için kas kütlemizi çoğaltmak yağ kütlemizi azaltmamız gerekir. Masada tuz dökerken kolların sallanmaması ya da sırtta kıyafetten çıkan yağların görüntüyü bozmaması için sağlıklı yaşamın kapılarını açan spora başlamak ve istikrarlı bir şekilde sürdürebilmek gerekir. Bu sürece en büyük katkıyı beslenme listeleri verir.


Kas Geliştirici ve Kas Güçlendirici Yiyecekler Nelerdir?

Kas kütlesini artıran beslenme listelerinin olmazsa olmaz gıdası; yumurta. Protein oranı oldukça yüksek olan yumurtayı özellikle yoğun egzersiz dönemlerinizde tüketebilirsiniz. Bu mucizevi gıda kas büyümesi, iyileşmesi ve güçlenmesi için oldukça yardımcı bir kaynaktır. Yumurta tek başına tüketilebilir, sebzelerle birlikte harmanlanabilir, kuru yemişlerle desteklenebilir. Listenizde çok sayıda yumurta varsa sarısını ayırıp bol bol beyaz kısmını yiyebilirsiniz.

 

Kas kütlesini artıran gıda geçidinin diğer yıldızı ise; beyaz et. Güçlü egzersiz seanslarından sonra iyileşmeye ihtiyaç duyan kaslar için lezzetli bir protein kaynağı olan beyaz et çeşitlerine yönelebilirsiniz. Tavuk ve hindi gibi beyaz et çeşitlerini öğlen ya da akşam saatlerinde yemek için tercih edebilirsiniz. Yanında buharda haşlanmış sebzelerle etinizi kombinleyebilirsiniz. Eti yağda pişirmek yerine fırında, ızgarada ya da haşlayarak hazırlayabilirsiniz. Lezzetini artırmak için çeşitli baharatlardan yardım alabilirsiniz. Beyaz eti dönüşümlü olarak kırmızı etle değiştirebilirsiniz. 

 

Fellas Yüksek Protein Bar çeşitlerini de ister ara öğünlerinizde ister spor öncesi ve sonrası için tüketebilirsiniz. Kalori bakımından düşük protein bakımından zengin barlarla pratik bir şekilde protein ihtiyacınızı kolayca karşılayabilirsiniz. Doğal ve ilave şeker eklenmeden hazırlanan barlarla sağlıklı beslenmek günümüzde artık çok daha kolay.

 

Kas kütlesini yeni geliştirmeye başlayan kişilerin çoğunun yeni öğrendiği bir besin kaynağı da yeşil yapraklı yiyeceklerdir. Bitkisel protein kaynaklarından biri olan ıspanak kas gelişimine olumlu yönde katkı sağlıyor. Bu listeye bir örnek daha vermek gerekirse kıvırcık lahana da önerilebilir.

 

Balık sevenlere müjde verebiliriz çünkü kas yapımına büyük bir destekte balıktan geliyor. Özellikle somon ve ton balığı gibi yağlı balık türlerini seçerek spor günlerinizi Omega-3 bakımından zengin geçirebilirsiniz. Hem hafif hem de sağlık deposu olan bu besin kaynağı ile egzersizlerde gücünüzü artırabilirsiniz.

 

Fıstık, badem ve fındık gibi sağlıklı yağların deposu olan kuruyemiş çeşitleri kas yapan besinler arasında yer alıyor. Gün içinde gerekli enerjiyi size sağlayan bu yiyecekler kolay taşınabilir ve tüketilebilir olmasından dolayı ihtiyaç duyduğunuz her zaman yiyebilirsiniz. Bunun dışında beslenme uzmanınızın tavsiye ettiği miktarlarda ve zamanlarda porsiyonlara bölmenizi tavsiye ederiz.

 

Sağlıklı beslenmenin temelinde çeşitli beslenme geldiği için tahılları da menünüzden eksik etmememiz gerekiyor. Kas yapan yiyecekler arasından yeşil mercimek, popüler kinoa ve barbunya örnek olarak verilebilir. Bu yiyecekleri tek başına tüketebileceğiniz gibi çeşitli tariflerin içinde malzeme olarak da tüketebilirsiniz. Özellikle tahıllı salatalar oldukça lezzetli ve besleyici bir öğün tercihi olarak karşımıza çıkıyor.

 

Proteinlerin parçalanması ve kasların iyileşmesi yönünde destek alabileceğiniz bir yiyecek ise ananas. Spor sonrası vücutta oluşabilecek ağrılar ve ödemler için yeşil salatanıza ananas ekleyebilirsiniz. Ya da spor sonrası meyve suyu olarak ananas suyunu tercih edebilirsiniz. Diğer kas kütlesini artıran yiyeceklerle kombinasyon yaparak menünüzü zenginleştirebilirsiniz.

 

Tüm bu yiyeceklerle birlikte düzenli spor, uyku ve sıvı tüketimi ile istediğiniz kas gelişimine emek emek ulaşabilirsiniz. 

Etiketler: blog
Mayıs 16, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Size daha iyi hizmet sunabilmek adına çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Güvenlik Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.