Neden Lifli Gıdalar Tüketmeliyiz?

Neden Lifli Gıdalar Tüketmeliyiz?

İnsan sağlığı için dengeli beslenmek önemlidir. Bu denge zincirinin en önemli kaynaklarından biri ise lifli gıdalardır. Vücut sisteminin sağlıklı çalışması için lif bakımından zengin gıdaların beslenme listesinde olması gerekir. 

 

Lif yapısı tahıl çeşitlerinde, baklagillerde, sebze ve meyvelerde farklı miktarlarda bulunur. Lifli gıdaların en başlı görevi sindirim sistemini düzenlemesidir. Günümüzde detox için uygulanan hızlı diyetlerde, sporcu diyetinde ve kilo kaybı yaşamak isteyen kişilerin beslenmesinde lifli gıdaların tüketimi oldukça yüksektir. Düzenli ve yeterli lifli gıda tüketimi aşırı kilo almanın önüne geçer, sindirim sistemi sorunlarından biri olan kabızlığı sonlandırır ve birçok hastalığın gelişmemesi için vücudu dinç tutmada büyük rol oynar. Yetişkin bir kişinin kilosuna, yaşına ve cinsiyetine göre günlük alması gereken lif oranı değişiklik gösterse de ortalama 30 gram civarı lif tüketimi uzmanlar tarafından önerilmektedir.

 

Lifli gıdalar suda çözünen ve çözülmeyen olmak üzere iki grupta listelenir. Lif bakımından zengin bir beslenme menüsü için lifli gıdaların iyi bilinmesi gerekir. 

 

Lifli Gıdalar Nelerdir? 

Lifli gıdaları konu alan araştırmalara göre lif bakımından zengin beslenen kişilerde diyabet, sindirim sistemine bağlı kanser ve kalp rahatsızlıkları daha az gözlemlenmiş. Lifli gıdaların faydası aşikâr. Peki hangi gıdalar lif bakımından zengin? 

 

Suda Çözünebilen Lifli Besinler

Suda çözünen lifli besinler sindirim gerçekleşirken bağırsaklara ulaşma kıvamı jöle şeklindedir. Bağırsaklarda faydalı besinler emilerek vücuda karışır. Bu tür lif kaynakları kişiyi uzun süre tok tutar. Kan şekerinin dengelenmesinde en çok bu çeşit lifli besin kaynakları yardımcı olur. Mercimek, fasulye, nohut, patates, kabak, domates, elma, kayısı, portakal ve muz gibi gıdalar suda çözünen lifli besinler arasında yer alır.

 

Suda Çözünmeyen Lifli Besinler

Bu tip lifli gıdalar daha çok kabızlık dönemleri için kurtarıcıdır diyebiliriz. Bağırsak hareketlerine yardımcı olan bu besin kaynağı hemoroit gibi sorunlarında önüne geçebilir. Çekirdeği olan meyveler, yeşil yapraklı sebzeler, pancar, karnabahar, lahana ve buğday kepeği gibi besinler suda çözünmeyen lifli besinler arasında yer alır.

 

Lif bakımından zengin ve düşük kaloriye sahip Fellas ürünlerinden sevdiğiniz bir çeşidi beslenme listenizde yer verebilirsiniz. Fellas Glutensiz Yulaf Ezmesi, Fellas Gronala ve Fellas Meyve Bar ürün çeşitlerini tüketebilirsiniz.  

 

Lifli Yiyeceklerin Faydaları Nelerdir?

Lif bakımından zengin beslenme dediğimizde ilk aklımıza sağlıklı beslenme ya da kilo kaybettiren listeler gelir. Çünkü lifli gıdalarla beslendiğimizde daha kolay kilo veririz. Diyet yaparken bağırsak hareketleri oldukça önemlidir. Lifli gıdalar bağırsak hareketlerini düzenlediği gibi uzun süre tok kalmanızı da sağlar. Ayrıca diyetinizde bol su tükettiğinizde lifli gıdaların da faydasını artırmış olursunuz. 

 

Kolay kilo vermenin dışında yaşam kaliteniz artar ve buna bağlı olarak ömrünüz uzayabilir. Kabızlık gibi sindirim ve bağırsak hareketlerini düzenler. Suda çözünebilir lifler vücutta kolesterol seviyesinin yükselmesini engelleyebilir. Tip-2 diyabet riskini büyük oranda azaltır. Zorunlu diyet yapan diyabet, kalp ve tansiyon hastalarının menüsünde faydalı olduğu için lifli gıdalardan hazırlanan tarifler bulunur. Bedenin dengede olması kişinin fiziksel sağlığını olumlu etkilediği kadar ruhsal sağlığını da iyi yönde düzenler.  

Etiketler: blog
Nisan 28, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Size daha iyi hizmet sunabilmek adına çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Güvenlik Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.