Sporcuların Yemesi Gereken Besinler

Sporcuların Yemesi Gereken Besinler

 

Sporcu beslenmesi, profesyonel sporla ilgilenen kişilerin egzersiz için yaptığı hazırlığın büyük bir parçası olarak kabul edilebilir. İlgilendikleri spor alanıyla bağlantılı hazırlandıkları müsabakalara özel uyguladıkları performans geliştirmelerine yardımcı olan programlardan oluşur. Sporla bu denli ciddi ilgilenilmiyorsa da beslenmenizi kendi yaşantınıza göre olanını uygulayabilirsiniz. Her gün yürüyor, koşuyor, salon sporları yapıyor, kürek çekiyor ve pilates gibi popüler antrenmanlara gidiyorsanız dayanıklılığınızı artıracak gıdalara yönelmeniz faydalı olacaktır. 

 

Sağlıklı Yaşamak Birden Fazla Enstrümanı Olan Bir Sistemdir

 

Uyku düzeni, sıvı alımı, sporu ve beslenme programı gibi başlıkları vardır. Tabii en büyük kural stresten uzak durup pozitif bir hayat sürmektir. Düzenli spor yapan bir kişi beslenme listesiyle hareketli yaşamını desteklemesi gerekir. Bu liste aktivitenin çeşidine, süresine ve kişinin beden analizine göre değişkenlik gösterir. Tüm beslenme programları kişiye göre özel hazırlanmalıdır.

 

Beslenme başlığına bir göz attığımızda makro besinlerin çeşidine, miktarına ve tüketme zamanlarına önem göstermek gerekir. Vitamin ve mineral gibi ek desteklerde günlük menüde kişinin ihtiyacına göre bulunmalıdır. 

 

Bir Sporcu Beslenmesinde; Karbonhidratlar, Proteinler, Yağlar, Vitamin ve Mineraller Önemlidir!

 

Karbonhidratlar bir diyetin vazgeçilmez besin öğesidir ve canlıların temel enerji kaynağıdır. Ekmek, pilav, makarna ve baklagiller gibi karbonhidrat kaynakları sağlıklı beslenmede de sporcu beslenmesinde de önemlidir. Peki, karbonhidratları bu kadar değerli yapan konu ne diye sorarsanız kas ve karaciğerde glikojen şeklinde depolanır. Egzersiz esnasında kaslarda bulunan glikojen yakılır bu da kişinin dayanıklı olmasını sağlar. Egzersiz süresi alınan karbonhidratı karşılamayacak uzunluktaysa arada tekrar karbonhidrat alınabilir. Egzersiz yapan kişilerin günlük beslenmelerinin %60 oranı karbonhidrattan gelmelidir. Kişiye özel bu miktarlar uzmanlar tarafından hesaplanmalıdır. 

 

Proteinler, spor yapan kişiler için daha çok kasların tedavisi için gereklidir. Egzersiz zamanında hasar gören kaslar protein sayesinde hızlıca toparlanır. Süt, süt ürünleri, et, yumurta ve tavuk gibi hayvansal gıdalardan protein ihtiyacı karşılanabilir. Sporcu besini olarak tercih edilen Fellas Yüksek Protein Bar çeşitlerini tüketerek gerekli protein ve lif kaynağını vücudunuza alabilirsiniz. Bitkisel protein kaynağı tüketmek isterseniz kuru baklagillere yönelebilirsiniz. Günlük almanız gereken protein miktarını bir uzmana danışarak belirleyebilirsiniz. Zira fazla alınan protein miktarı enerji olarak kullanılır ve yağ olarak depolanır. Ayrıca vücuttan sıvı ve idrarla kalsiyum kaybına neden olabilir. 

 

Yağlar, vücudun temel enerji kaynağı olarak beslenmede ön plandadır.  Özellikle sindirim sisteminin sağlığı için sağlıklı yağları vücuda almamız gerekir. Ayrıca A, D, E ve K vitaminleri yağda çözülerek vücuda alınır. Spor yapan bir kişinin günlük %20 oranında yağ tüketmesi beklenir. Yine bu oran kişiye özel uzmanlar tarafından belirlenmelidir. 

 

Vitamin ve mineraller sporcu beslenmesinde gereksinim duyulan önemli bir kaynaktır. Düzenli spor hayatı olan bir kişinin B grubu vitaminlere daha çok ihtiyacı olur. Folik asit ve B12 vitaminleri doku onarımı için idealdir. Yoğun egzersiz dönemlerinde sodyum, potasyum, kalsiyum ve demir depoları etki altına girer. Süt, süt ürünleri, yağlı tohumlar, kuru baklagiller ve yeşil yapraklı sebzeler kalsiyum kaynağıdır. Güçlü bir bağışıklık sistemi spor dönemlerinde önemlidir. Bu yapıyı desteklemek için C vitamini, Çinko ve Propolis gibi değerli kaynaklardan yardım alınabilir. Fellas Vitamin Bar çeşitlerinden bu süreçte faydalanabilirsiniz. 

 

Egzersizlerde vücut sıvı dengesini koruyan kişilerin daha dayanıklı olduğu araştırmalarda görülmüştür. Performansın düşmemesi için alınan sıvı miktarına dikkat edilmelidir. Egzersize başlamadan 2 saat önce 600 ml sıvı tüketimi ve sonrasında belirli aralıklarda 150-200 ml su tüketilmesi tavsiye edilir. Bu oranlar kişiye göre azalabilir ya da artabilir. 

Etiketler: blog
Mayıs 24, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Size daha iyi hizmet sunabilmek adına çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Güvenlik Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.