Tok Tutan Yiyecekler Nelerdir?

Tok Tutan Yiyecekler Nelerdir?

Beslenmede marifet birçok maddenin birleşiminden oluşuyor. Sağlıklı olması, besin değeri yüksek olması, gerekli miktarda besin değeri olması ve uzun süre tok tutması gibi birçok başlık beslenme başlığı altından toplanıyor. Kahvaltıdan kısa bir süre sonra tekrar kim acıkmak ister ki? Özellikle günümüzde popüler diyetlerin çoğunda öğünler arası açıldıkça açılıyorken.

 

Bu yazımızda uzun süre bizi tok tutacak yiyeceklere ve içeriklerine yer verdik. Lif ve protein bakımından zengin gıdalar kan şekerini dengeleyerek ve midede uzun süre kalarak kişiyi tok tutar. Protein kaynakları bitkisel ve hayvansal olmak üzere iki çeşide ayrılır. Vegan beslenme modelini benimseyen kişiler için bitkisel kökenli protein kaynakları oldukça önemlidir. 

 

Yumurta

Yumurta günün herhangi bir saatinde tüketilebilen oldukça lezzetli bir besin kaynağıdır. En çok güne başlarken kahvaltıda tüketildiğinde uzun süre tok tutan bir gıdaya dönüşür. Özellikle haşlayarak tükettiğiniz yumurta sizi hem dinç tutar hem de tok. 

 

Baklagiller

Baklagiller hem lezzetleri hem de besin değerleri bakımdan oldukça değerlidir. Vegan yani hayvansal gıda kaynaklı hiçbir besini tüketmeyen kişiler tarafından oldukça çok tercih edilen baklagiller, uzun süre insanı tok tutan yönüyle de popülerdir. Türk mutfağında birbirinden farklı tariflerde kullanılan baklagiller özellikle diyet yapanlar tarafından salata içinde de tercih ediliyor. Öğle ya da akşam yemeğinizde mercimek, nohut ya da fasulye gibi baklagillerden hazırlanan salata tüketebilir ve uzun süre tok-sağlıklı kalabilirsiniz. 

 

Süt Ürünleri

Peynir, süt, yoğurt ve ayran gibi süt ürünleri hayvansal protein kaynaklarıdır. Hem besin değerleri açısından hem de tokluk hissini yoğun veren bu ürünlerden özellikle ayran uzun süre tokluk hissi verir. Tüketimi oldukça basit olan ayranı özellikle yaz diyetlerinde tercih edebilir serin serin içebilirsiniz. Yine ara öğünlerinizde yoğurt ve salatadan hazırlayacağınız kuru cacık tüketebilirsiniz. Süt ürünlerine çeşitli baharatlar ekleyerek öğününüzü çeşitlendirebilirsiniz. 

 

Kuru Yemiş

Kuru yemiş ara öğünlerde ya da ana öğünlerde ekmek yerine tüketebileceğiniz lezzetli bir seçenektir. Badem, fındık ve ceviz kavrulmamış olduğunda tüm diyet reçetelerinde önerilen miktarda tüketilebilir. İçinde sağlıklı yağlar bulunan ve iyi bir enerji kaynağı olan kuru yemiş çeşitleri uzun süre tok kalmanızı da sağlıyor. Burada dikkat edilmesi gereken husus yüksek miktarlarda kuru yemiş tüketmemek. Dikkatli tüketilmediğinde kilo almanıza ya da cildinizi yağlandırabilir.  

 

Yulaf

Yulaf, lif bakımından oldukça zengin bir gıdadır. Özellikle yulaf ezmesi tüm diyet listelerinde yer alır. Sabah kahvaltısında süt ya da yoğurtla tüketilebilir. Bu besinde yer alan karbonhidrat vücut tarafından geç yakıldığı için kişi yulaf tükettiğinde uzun süre tok kalabilir. 

 

Çorbalar

Ayranı yaz ayları için önermiştik. Çorbaları da özellikle kış ayları için tavsiye ediyoruz. Karbonhidrat bakımından zengin olan çorbalardan ziyade sebzelerden hazırlanan lif bakımından zengin çorba çeşitlerini uzun süre tok kalmak için içebilirsiniz. 

 

Yeşil Elma

Şeker bakımından çok katı bir diyet içinde değilseniz ya da şekere duyarlı olabileceğiniz herhangi bir hastalığınız yoksa lif bakımından oldukça zengin yeşil elmayı beslenme listenizde ara öğün olarak tüketebilirsiniz. Özellikle yanında bir çay bardağı süt içerseniz tam bir tokluk halini uzun süre yaşayabilirsiniz. Ana öğünlerinize yakın tüketirseniz de daha az yemek yemenize yardımcı olur. Elmayı rendeleyerek ve üzerine çok az tarçın koyarak çeşitlendirebilirsiniz. Tatlı yerine tüketebileceğiniz güzel bir tarif olacaktır. 

 

Tok tutan besinlerle formda kalmak daha kolay… Protein bakımından zengin Fellas Protein Bar çeşitlerinden tüketerek lifli yapısıyla uzun süre tok kalmayı deneyebilirsiniz. Hem lezzetten hem de formda kalmaktan ödün vermemiş olursunuz!


 
Etiketler: Blog Yazısı
Mart 23, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Size daha iyi hizmet sunabilmek adına çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Güvenlik Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.