Yüksek Proteinli Besinler

Yüksek Proteinli Besinler

Bedenin fiziksel ve psikolojik gelişimi için protein makro besinlerden en değerlisidir. Proteinler, bedende yapı taşı ve onarım işlerinde çalışır. Kas yapısını besleyen bu besin kaynağı bedene güç kazandırır. Protein vücutta depolanamadığı için dışarıdan alınması gerekir. Sağlıklı, fit, güzel ve genç gözükmek için protein ağırlıklı beslenmemiz önemlidir. 

Sağlıklı görünmek için sağlıklı olmamız gerekir. Saç, kaş, kirpik, tırnak, kemikler ve kaslar protein temelli beslenen kişilerde daha iyi durumdadır. Vücudun gelişmesi ya da kendini onarabilmesi için makro besinlere ihtiyaç duyar ve bu makro besinler içinde de en büyük destekçimiz protein kaynağı da oldukça önemlidir. 

Fit görünmek oldukça önemli bir beslenme ve spor sonucunda elde edilir. Genetik faktörler önemli olsa da disiplinli bir hayatla da fit görüntüye ulaşabilirsiniz. Bazen kilo fazlamız olmadığı halde iyi görünmeyiz ya da çalışma hayatından dolayı duruş bozuklukları yaşayabiliriz. Bu tip durumların önüne geçmek için protein kaynaklı beslenmek ve spor yapmak istediğiniz sonuca sizi götürebilir.

Güzellik kavramı genetik bir aktarım olsa da cildin, saçın ve bedenin iyi görünmesi için protein bazlı beslenmek önemlidir.

Gençlik sırrını çözmek için insan oğlu var olduğu zamandan beri uğraşıyor. Gelinen sonuçta sağlıklı ve temiz beslenmek oldukça önemli. Genç kalabilmek için protein kaynaklı beslenmeniz gerekiyor. 

Peki, protein bakımından zengin ve beslenme listemizde olması gereken gıdalar hangileridir? Yazımızda bu değerli besinleri sizin için sıraladık.

 

Yumurta


“Sepet sepet yumurta. Sakın beni unutma. Unutursan küserim. Mektubumu keserim” tekerlemesini hemen hemen herkes bilir. Tekerlemenin konusu olan yumurta ise en sağlıklı ve en besleyici protein kaynaklarından bir tanesidir. Yumurta sarı ve beyaz olmak üzere iki kısımdan oluşur. İkisi de kendi içinde farklı besin zenginliklerine sahiptir. Protein değeri ise sarısından ziyade beyazında bulunur. Kalori bakımından da sarısı daha yüksektir. Sporcu beslenmelerinde bu sebeple yumurtanın beyaz kısmı daha çok tercih edilir. Diyet listelerinde ise 2 yumurta verilirken genelde ikinci yumurtanın sarısı elenir. Yumurtaların boyutları farklılık gösterir. Büyük boy dediğimiz yumurtada ortalama 6 gr protein bulunur.

 

Balık


Edip Cansever’in de şiirinde dediği gibi “balık dedin mi, oynamaz gözleri hiçbirinin, tertemiz bir resim gibi bakarlar insana…” Beslenmemizde de önemli bir rol oynar balık çeşitleri. Hem protein kaynağı olması hem de yararlı besin değerlerine sahip olmasından dolayı haftada en az birkaç öğün balık yememiz tavsiye edilir. Her balığın protein değeri farklıdır. Piyasada tüketimi yaygın olan ton balığı, balık çeşitleri arasında yüksek protein içeriği ve düşük yağ oranıyla diyet listelerinde oldukça tercih edilen bir üründür. Ortalama bir porsiyon ton balığında 21 gr protein içerdiğini söyleyebiliriz. Yine sevilen tercih edilen balık çeşitlerinden somonda da ortalama bir porsiyonunda 26 gr protein bulunur.

 

Karides


Balık gibi deniz ürünü olan karides protein bakımından oldukça zengin bir besindir. Haşlaması, güveci ya da tavası oldukça sevilir. Ara sıcak ya da başlangıç olarak tüketilebilir. Salatalarda ya da pizza gibi hamur işlerinde malzeme olarak kullanılabilir. Ortalama 100 gr karideste 24 gr protein bulunur. Ayrıca balık gibi o da omega-3 bakımından önemli bir kaynaktır.

 

Hindi Eti


Tavuk etine alternatif olarak daha etsi tadıyla hindi göğsü protein için oldukça iyi bir kaynaktır. Protein bakımından zengin olan bu beyaz et çeşidinde yağ düşüktür ve kalorisi idealdir. Izgarası yapılan 100 gr hindi göğsünde yaklaşık 33 gr protein bulunuyor.

 

Kırmızı Et


Protein kaynağı olan besinler arasında en az yumurta kadar popüler olan kırmızı et, yağsız olan ya da yağ oranı en düşük olan haliyle ızgara tercih edildiğinde iyi bir protein kaynağıdır. Ortalama 100 gr etin içinde 30 gr protein bulunuyor. Ayrıca kırmızı et demir ve b12 bakımından da oldukça iyi bir kaynaktır.

Var olmak daha sonra sağlıkla büyümek ve bu süreci koruyabilmek için beslemenin temel kurallarına dikkat etmek önemlidir. Bu sebeple makro besinler arasında yer alan protein ve protein bakımından zengin gıdaları yazımızda derledik. Zamanın olmadığı ve hızlı protein alımına ihtiyaç duyulan durumlarda Fellas Protein Bar çeşitlerinden en sevdiğinizi tüketebilirsiniz.
 

Etiketler: Blog Yazısı
Mart 30, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Size daha iyi hizmet sunabilmek adına çerezler kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Gizlilik ve Güvenlik Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.