Sağlıklı Yaşam Tarzını Geliştiren Adımlar
13.11.2023

Sağlıklı Yaşam Tarzını Geliştiren Adımlar

Sağlıklı yaşam trendleri her yerden bize göz kırparken bazen tam olarak gerekli adımları takip edemiyor olabiliriz. “Yarın başlarım” ya da “şimdi değil, sonra” gibi ötelemelerle sağlıklı alışkanlıklar edinmeden uzaklaşıyor olabiliriz.

 

Günümüzde sağlıklı atıştırmalıklar sağlıklı yaşam düşüncesini destekliyor. Pratik mutfak tarifleriyle dönüşüm ya da değişim mutfakta başlayabiliyor. Bu adımları merak ediyor ya da fikir edinmek istiyorsanız bu yazı tam size göre! Gelin birlikte hemen göz atalım.

 

Sağlıklı Bir Yaşam Tarzı Beslenmeyle Başlar

 

Bedenin ihtiyacını ona vermek oldukça önemlidir. Meyveler, sebzeler, tam tahıllar, protein kaynakları ve sağlıklı yağlar tüketmeye özen gösterilebilir.

 

Ara öğünlerde ya da akşamları hafif geçirmek istediğiniz ana öğünlerde Fellas’ın protein bar çeşitlerinden tüketebilirsiniz. Pratik tüketimi ve sağlığı destekleyici içeriğiyle size sağlıklı yaşam tarzı geliştirirken yardımcı olabilir.

 

Vegan beslenme modelini uyguluyorsanız yani siz bir vegansanız Fellas’ın vegan protein barlarını tercih edebilirsiniz. Günümüzde vegan ürün çeşitleri artsa da protein kaynağı olarak özellikle ara öğünlerde tüketilecek ürün çeşidi bulmakta zorlanıyor olabilirsiniz. İşte tam bu durumda vegan protein barlar sizin için var!

 

Çocuklar atıştırmayı çok sever ve özellikle okul çağına geldiklerinde buna daha fazla ihtiyaç duyarlar. Siz sağlıklı yaşam tarzınızı geliştirirken onları da bu konuda destekleyebilir ve Fellas’ın çocuklara özel ürettiği meyve barları atıştırma seçeceği olarak sunabilirsiniz.

 

Düzenli Egzersizle Fiziksel ve Ruhsal Sağlığınızı Destekleyebilirsiniz

 

Hareketli yaşam hem fiziksel hem de ruhsal sağlığınızı destekleyebilir. Özellikle düzenli egzersiz planları birçok kişinin sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekte destekleyici olduğu söyleyebilir. Bu planlar kişinin beslenmesine, fiziksel özelliklerine ve yaşamına göre uzmanlar tarafından düzenlenmelidir. Beslenme kadar fiziksel aktiviteler de kişiye özel planlandığında daha belirgin faydalar sağlayabilir.

 

Bedenin fiziksel aktiviteye ihtiyacı vardır ve bunun ne şekilde olacağı ise dönemsel olarak değişebilir. Öncelikli ihtiyaçlara göre planlar gelişirken siz form tuttukça ikinci sıradaki hedeflere zamanla ulaşabilirsiniz. Burada bedeni tanımak ve ihtiyacını belirlemek oldukça önemlidir.

 

Hareketli yaşam egzersizleri dışında bedeni çalıştıran ayrıca ruha iyi gelen çalışmalara da dahil olabilirsiniz. Yoga, pilates veya dans kardiyo konusunda sizi mutlu edebilir.

 

Sağlıklı Beslenmeyi ve Egzersizi Uyku Kalitesi Destekliyor

 

Kişinin günlük veriminin artması ve kendini iyi hissetmesi için iyi bir uyku planına sahip olmasını gerektirebilir. Kişilerin kaç saat uyuması gerektiği günlük ihtiyaçlarına göre değişkenlik gösterse de uzmanlara göre en az yedi saat uymamız gerekiyor. Sağlıklı yaşam tarzınız iyi bir uyku çekmenizi destekleyebilir. İyi bir uykuda sağlıklı yaşamınızı destekleyebilir.

 

Uykuya geçmeden önce ekranlardan uzak kalabilir, sıvı tüketimini azaltabilir ve yatağınızın hijyenine önem verebilirsiniz. Özellikle tablet ya da telefon gibi cihazlarınızı uyku alanınızın dışında tutabilirsiniz.

 

Cildin yenilendiği saatlerde uykuda olursanız sağlıklı yaşam kadar genç görünümünüzü de destekleyebilirsiniz.

 

Stres Seviyemizi Dengede Tutmak Önemli Olabilir

 

Bazen günlerimizi sakin ve dingin tutamayız, stres oranımız yüksek olabilir. Böyle zamanlarda sağlıksız atıştırmalıklara yönelmekten, hareketsiz kalmaktan ve iyi bir uyku çekememekten şikayetçi olabiliriz. Bunun farkına varıp stresi dengeleyecek bir şeyler yapabilirsiniz. Bu tip zamanlarda hobilerle uğraşmak, meditasyon yapmak ya da nefes egzersizlerini uygulamak size yardımcı olabilir. Egzersiz çeşitlerinden yürümek, koşmak ya da bisiklete binmekte bedeninizin stres oranını azaltabilir.

 

Sıvı Tüketimi Büyük Oranı Sudan Oluşan Bedenimiz İçin Oldukça Önemli Olabilir

 

Sağlıklı yaşam temelleri arasında sıvı tüketimi oldukça önemli bir yere sahip. Canlıların tamamında bu durum belirgin bir şekilde ön plana çıkıyor.

 

Sıvı tüketimi listesinin en başında su bulunuyor. Günlük içmemiz gereken miktar ise kişinin fiziksel özelliklerine, mevsimlere ve gündelik yaşamına göre farklılık gösterebilir. Kendiniz için doğru miktarı öğrenmek için beslenme uzmanınıza danışabilirsiniz. Bunun dışında büyük bir oranı suyla kaplı meyveler, sebzeler ve sağlıklı içecekler sıvı alma oranlarınızı destekleyebilir.

 

Sağlıklı yaşam tarzını geliştirmek için beslenme, egzersiz, uyku, sıvı tüketimi ve stres yönetimi gibi temel başlıklardan bahsettik. Bu adımları yaşamınızda yer vererek siz de sağlıklı yaşam tarzınızı geliştirebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blog Son Eklenenler
Yulafla Kahvaltı Ekmeği Yapıyoruz
Yulafla Kahvaltı Ekmeği Yapıyoruz

Tarifler

Ekmek dediğimizde herkeste ortak bir ımhhh, çıkar mı acaba? Sabah kahvaltısında ekmeğin tadı sanki bir başka olur.  

Devamını Oku
04.12.2023
Lezzetli Tarifler: Mutfakta Yaratıcı Olma Keyfi
Lezzetli Tarifler: Mutfakta Yaratıcı Olma Keyfi

Tarifler

Mutfaklar sade ve sadece tariflerimizi hazırladığımız ya da yemek yediğimiz bir yer değildir; aynı zamanda içsel bir sanat atölyesidir.  

Devamını Oku
27.11.2023
Mental Sağlık ve Destekleyicileri
Mental Sağlık ve Destekleyicileri

Sağlık

Günümüzde beslenmenin önemi sadece fiziksel olarak değil ruhsal olarak da araştırılıyor. Yediğimiz içtiğimiz aslında mutfak alışkanlıklarımız bizi hem fiziksel hem de ruhsal olarak olumlu ya da olumsuz etkileyebiliyor.

Devamını Oku
20.11.2023
Sağlıklı Yaşam Tarzını Geliştiren Adımlar
Sağlıklı Yaşam Tarzını Geliştiren Adımlar

Sağlık

Sağlıklı yaşam trendleri her yerden bize göz kırparken bazen tam olarak gerekli adımları takip edemiyor olabiliriz. “Yarın başlarım” ya da “şimdi değil, sonra” gibi ötelemelerle sağlıklı alışkanlıklar edinmeden uzaklaşıyor olabiliriz.

Devamını Oku
13.11.2023
Beslenme ve Uyku Arasındaki İlişki: Daha İyi Bir Gece Uykusu İçin Beslenme Stratejileri
Beslenme ve Uyku Arasındaki İlişki: Daha İyi Bir Gece Uykusu İçin Beslenme Stratejileri

Sağlık

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin bütüncül yaklaşımında uyku oldukça önemli bir yer kaplıyor. Bu sebeple uyku dengesini gözetmek ve uyku kalitesini iyileştirmek için bazı başlıklara dikkat edilebilir. Son yapılan birçok araştırmaya göre beslenme ve iyi uyku arasında bir bağlantı olduğu yönünde… Bu sebeple sağlıklı beslenmek uyku kalitesini artıran liste içinde yer alıyor diyebiliriz.

Devamını Oku
25.09.2023
Sağlıklı Atıştırmalıklarla Ofis İşleri Arasında Dengede Kalma
Sağlıklı Atıştırmalıklarla Ofis İşleri Arasında Dengede Kalma

Sağlık

Yoğun çalışma saatleri, toplantılar, iş yetiştirme baskısı ve iş yerinde sunulan kolay ulaşılabilir ancak genellikle sağlıksız atıştırmalıklar, birçok çalışanın sağlıklı bir yaşam tarzını sürdürmelerini zorlaştırabilir.

Devamını Oku
18.09.2023
Mindfulness ve Mindful Beslenme Nedir?
Mindfulness ve Mindful Beslenme Nedir?

Sağlık

Mindfulness, şimdiki anın içeriğine, olumlu ya da olumsuz her türlü duygu, düşünce ve bedensel hisse açık ve kabul edici bir tutumla yaklaşmaktır. Bu, içsel deneyimlerimizi ve dış dünyayı daha net bir perspektiften görmemizi sağlar.

Devamını Oku
28.08.2023
Kahve Dünyasında Yeni Bir Trend
Kahve Dünyasında Yeni Bir Trend

Sağlık

Günlük yaşamımızın vazgeçilmezi haline gelen kahve, sadece bir içecek değil, bir yaşam tarzının da parçası haline geldi. Sabahları uykulu gözlerle başladığımız günlerde bize enerji veren, öğleden sonra hafif bir mola ararken yanımızda olan, dostlarla buluşup sohbetin daha keyifli hale gelmesini sağlayan bu sihirli içeceğin hayatımızdaki yeri oldukça özel.

Devamını Oku
21.08.2023
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.